ايواره / مركزي معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بزرگراه خرم آباد – اراك به طول 132 كيلومتر در دست ساخت است كه قطعه اول آن 67 كيلومتر طول است كه فاصله خرم آباد تا بروجرد است ، پيشرفت فيزيكي دارد 90٪ و اميدواريم كه به زودي عملياتي شود. خيرالله خادمي امروز چهارشنبه 23 دسامبر …
منبع: خبرگذاري ايواره
پيشرفت ۹۰ درصدي بخش اول آزادراه خرمآباد به اراك
پيشرفت ۹۰ درصدي بخش اول آزادراه خرمآباد به اراك https://evarah.ir/2020/12/پيشرفت-۹۰-درصدي-بخش-اول-آزادراه-خرمآ/ ايواره Wed, 23 Dec 2020 17:46:16 0000 اقتصادي https://evarah.ir/2020/12/پيشرفت-۹۰-درصدي-بخش-اول-آزادراه-خرمآ/
ايواره / مركزي معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بزرگراه خرم آباد – اراك به طول 132 كيلومتر در دست ساخت است كه قطعه اول آن 67 كيلومتر طول است كه فاصله خرم آباد تا بروجرد است ، پيشرفت فيزيكي دارد 90٪ و اميدواريم كه به زودي عملياتي شود. خيرالله خادمي امروز چهارشنبه 23 دسامبر …
منبع: خبرگذاري ايواره
پيشرفت ۹۰ درصدي بخش اول آزادراه خرمآباد به اراك
ايواره / مركزي معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بزرگراه خرم آباد – اراك به طول 132 كيلومتر در دست ساخت است كه قطعه اول آن 67 كيلومتر طول است كه فاصله خرم آباد تا بروجرد است ، پيشرفت فيزيكي دارد 90٪ و اميدواريم كه به زودي عملياتي شود.
خيرالله خادمي امروز چهارشنبه 23 دسامبر در حاشيه بازديد از محور توره بروجرد به خبرنگاران گفت: امروز بازديد از محورهاي مختلف ساختماني ، بزرگراه هاي شمال استان ساوه ، محور محله خمين ، كنارگذر خمين و مخصوصاً گذرگاه گذرگاه اراك به عنوان بخشي از بزرگراه تمام تهران بندر امام در استان مركزي شد.
وي افزود: خوشبختانه اقدامات خوبي در اكثر پروژه ها در حال انجام است و برنامه ريزي هاي اجرايي براي تكميل قطعات پروژه ها براي بهره برداري سريعتر با حضور استاندار انجام شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: مطابق پروژه اتصال استان مركزي از قسمت جنوبي به استان لرستان 40 كيلومتر از مسير باقي مانده بود كه بخشي از آن امروز آماده بهره برداري است و البته زير بار ترافيك است. ، اين جاده در حال حاضر تحت بار ترافيك است. او رفته بود ، اما چيزهايي وجود داشت كه اكنون از بين رفته اند.
خادمي افزود: قطعه بعدي به صورت دو قطعه به طول 7.5 و 15 كيلومتر است كه اجراي قطعه اول آغاز شده و مناقصه قطعه دوم حداكثر ظرف يك ماه آينده انجام مي شود. بخشي از كل اين محور در استانهاي مركزي و لرستان در بهار سال آينده و بخشي ديگر مناقصه به زودي برگزار مي شود. حداكثر طي يك و نيم سال آينده آماده بهره برداري خواهد بود ، اگرچه اين قسمت در حال حاضر 30٪ پيشرفت فيزيكي دارد.
وي ادامه داد: اين پروژه يكي از مهمترين محورهاي بزرگراه تهران به استان مركزي ، لرستان و خوزستان است كه در آينده به عنوان بزرگراه يا بخشي از بزرگراه براي مردم قابل استفاده خواهد بود.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: بزرگراه خرم آباد – اراك به طول 132 كيلومتر در دست ساخت است كه تأثير عمده اي در استان مركزي دارد. قسمت اول آن به طول 67 كيلومتر كه فاصله خرم آباد تا بروجرد است ، 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اميدواريم كه به زودي آن را به كار بيندازيم ، پس از آن ماشين آلات سنگين براي تكميل قسمت شمالي تكميل مي شوند. از اين پروژه ، كه به استان مركزي و كنارگذر اراك متصل است. كارگرداني خواهد شد. امروز دستور لازم براي تسريع عمليات در اين منطقه تصويب شد تا پروژه طبق برنامه دو ساله به بهره برداري برسد.
خادمي ادامه داد: در حال حاضر كار چهار ضلعي تمام محورهاي منتهي به استان مركزي به سمت لرستان و اصفهان در حال انجام است و اميدواريم با برنامه ريزي مشخص عمليات اجرايي اين پروژه ها تسريع شود.
وي گفت: خوشبختانه همه پروژه هاي ذكر شده داراي اعتبار ملي هستند و از نظر منابع موجود مي توان پيشرفت فيزيكي شناسايي شده را به عنوان يك اولويت مناسب براي اجراي پروژه تعيين كرد.
استاندار مركزي نيز در اين بازديد گفت: با حضور مديرعامل شركت زيرساخت و معاون وزير ، بسياري از گره هاي پروژه هاي راه سازي استان افتتاح شد و به نظر مي رسد بيش از 700 ميليارد دلار پروژه راه در استان مركزي افتتاح شود. تا پايان مارس امسال.
سيد علي آقازاده گفت: امروز تعداد زيادي از پروژه هاي استان از شمال به جنوب مورد بازديد قرار گرفتند و برخي از گره هاي مهم از جمله مسائل مالي و لجستيكي و ناسازگاري بين ادارات مختلف بررسي و تصميمات لازم اتخاذ شد. .
انتهاي پيام
منبع: خبرگذاري ايواره
پيشرفت ۹۰ درصدي بخش اول آزادراه خرمآباد به اراك