دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ضرورت افزايش همكاري‌ پليس‌ ايران و كويت براي مقابله با قاچاق مواد مخدر

به برترين مرجع خبري لوازم خانگي و آشپزخانه خوش آمديد

ضرورت افزايش همكاري‌ پليس‌ ايران و كويت براي مقابله با قاچاق مواد مخدر

۹ بازديد

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خواستار افزايش همكاري بين نيروهاي پليس ويژه جمهوري اسلامي ايران و كويت براي تبادل سريع اطلاعات شد. به گزارش دنياي 77 ، سردار مجيد كريمي وي در نشست دو جانبه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر ايران و كويت كه در قالب يك كنفرانس ويديويي برگزار شد ابراز …

ضرورت افزايش همكاري‌ پليس‌ ايران و كويت براي مقابله با قاچاق مواد مخدر https://d77.ir/ضرورت-افزايش-همكاري‌-پليس‌-ايران-و-كو/ دنياي 77 Mon, 12 Apr 2021 02:21:04 0000 حوادث و رويداد https://d77.ir/ضرورت-افزايش-همكاري‌-پليس‌-ايران-و-كو/ رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خواستار افزايش همكاري بين نيروهاي پليس ويژه جمهوري اسلامي ايران و كويت براي تبادل سريع اطلاعات شد. به گزارش دنياي 77 ، سردار مجيد كريمي وي در نشست دو جانبه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر ايران و كويت كه در قالب يك كنفرانس ويديويي برگزار شد ابراز …

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خواستار افزايش همكاري بين نيروهاي پليس ويژه جمهوري اسلامي ايران و كويت براي تبادل سريع اطلاعات شد.

به گزارش دنياي 77 ، سردار مجيد كريمي وي در نشست دو جانبه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر ايران و كويت كه در قالب يك كنفرانس ويديويي برگزار شد ابراز خرسندي كرد و گفت: اميدواريم با همكاري يكديگر بتوانيم اقدامات مقتضي را براي مقابله با قاچاق مواد مخدر انجام دهيم.

وي با اشاره به سطح بالاي كشت و توليد مواد مخدر در افغانستان و لزوم افزايش همكاري هاي دو جانبه در زمينه مقابله با آفت قاچاق مواد مخدر اظهار داشت: ايران از نظر واردات و قاچاق مواد مخدر از افغانستان و پاكستان به خاك جمهوري اسلامي سطح بالايي دارد ، “او گفت. مواد مخدر قاچاق و به كشورهاي منطقه و اروپا منتقل مي شود.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به ميزان كشف و ضبط شده مواد مخدر توسط جمهوري اسلامي ايران در سال گذشته و امسال اظهار داشت: حدود 1150 تن مواد مخدر كشف شده توسط جمهوري اسلامي ايران در سال 2000 و 217 تن در سه ماه اول سال 2021 بيشتر مقصد حمل و نقل مواد مخدر در كشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله كويت است كه توسط پليس مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي مسدود شده و اقدامات به موقع براي جلوگيري از قاچاق مواد مخدر توسط ايران به كشورهاي منطقه.

كريمي با اشاره به وضعيت داخلي افغانستان و كشف بيش از 20 تن مواد مخدر صنعتي (مت آمفتامين) از مرز شرقي ايران در سال 2020 ، اظهار داشت: با الهام از آيات مقدس سوره مائده ، پليس مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي در جمهوري اسلامي جمهوري ايران مي گويد ، “آزادي بشر نجات بشريت است.”

وي با تأكيد بر اهميت مبادله سريع اطلاعات بين پليس تخصصي دو كشور با اشاره به اينكه پليس مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران براي تعامل و تبادل نظر آمادگي كامل دارد ، بر اهميت همكاري متقابل و استمرار چنين جلساتي تأكيد كرد. شبكه ها و عناصر قاچاق مواد مخدر دو كشور اعلام شد و در اين مورد مقامات مراكز ارتباطي دو كشور نيز جذب و معرفي شدند.

سرتيپ محمد قبضرد ضمن تمجيد از طرف ايراني براي برگزاري اين نشست ، به تعداد كشف ها در كويت اشاره كرد و گفت: “خوشبختانه با توجه به شيوع و مشكل ويروس كرونا در مبارزه با قاچاق و ترانزيت مواد مخدر. نتايج خوبي حاصل شده است. در كشف و دستگيري ، و كشف بيش از 2 تن شاهدانه در سال 2020 نمونه اي از اين موفقيت است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر كويت با اشاره به اينكه برخي از مواد مخدر قاچاق به كويت از جمهوري اسلامي ايران نشات مي گرفت ، گفت: “ما مي خواهيم همكاري هاي دو جانبه را در برخورد با شبكه اصلي و م componentsلفه هاي قاچاق و ترانزيت مواد مخدر افزايش دهيم.” .

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر كويت در جاي ديگري از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد قاچاق قرص هاي دوچرخه سواري به صورت تجاري خاطرنشان كرد: كويت مي خواهد تعامل و همكاري با پليس مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي در ايران را افزايش دهد و ما اميدواريم كه شبكه مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي اميدواريم با افزايش تبادل اطلاعات در آينده موفقيت هاي بيشتري كسب كنيم.

در پايان ، سفير جمهوري اسلامي كويت در ايران ، محمد ايراني ، با اشاره به توقيف مواد مخدر از اتباع ايراني در اين كشور ، بر لزوم برقراري ارتباط با پليس مبارزه با مواد مخدر در كويت تأكيد كرد: “ما مي خواهيم افزايش دهيم كنترل محموله ها. “اين كارزار مثبت ارزيابي شد و ما از پليس مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري جلسه تشكر مي كنيم.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.